В этом уроке дети научатся использовать наречия для описания действий (Adverbs of Manner). Задания подойдут ученикам (7–9 лет) с уровнем Pre-Intermediate.
План урока:
- Task 1. Warm-up
- Task 2. Vocabulary
- Task 3. Presentation
- Task 4. Grammar
- Task 5. Concept checking
- Task 6. Missing words
- Task 7. Spinning the wheel
Task 1. Warm-up
Прочитайте загадку и попросите учеников отгадать её.
Listen to your teacher and guess what it is about. Type your ideas in the chat.
It’s a pet. It’s not very big, but it’s usually fluffy. It’s often friendly, but not always. It catches mice. What is it?
Дождитесь ответа и покажите картинку.
It’s a cat.

Task 2. Vocabulary
Покажите фотографии и фразы и попросите учеников сопоставить их.
Look at the pictures. Match them with the phrases.





a) to do tricks
b) to stand up on the back legs
c) to spin
d) to give a paw
e) to purr
Затем спросите:
What tricks can a cat do?
For example, it can jump high.
Task 3. Presentation
Покажите ученикам фотографию пар пончиков и спросите:
Look at the picture. What can you see?

Попросите прочитать предложения, соединить похожие и назвать пары слов из задания.
Read and match the same sentences. Name the pairs of words from the exercise.
For example: slow — slowly; loud — […]?
- It is a fast car.
- The monkey’s paintings are bad.
- A turtle is slow.
- The girl’s writing is beautiful.
- Bill is a good student.
a) It walks slowly.
b) It draws badly.
c) He studies well.
d) She writes beautifully.
e) It can ride fast.
1-e; 2-b; 3-a; 4-d; 5-c.
Fast — fast; bad — badly; slow — slowly; beautiful — beautifully; good — well.
Больше идей в статьях:
Task 4. Grammar
Попросите учащихся прочитать предложения и ответить на ваши вопросы.
Read the sentences.
The boy is happy.
Tony was fast.
She is good at singing.
The boy smiled happily.
Tony ran to the river fast.
She sings well.
- How do we make a new form of the word?
- And if the word ends in Y, e. g. «happy»?
- Which words have irregular form?
- Add -ly.
- We change the letter Y to I and add -ly.
- Fast, good.
Task 5. Concept checking
Проверьте, насколько хорошо дети поняли тему, с помощью короткого задания.
Choose the correct options:
1. I can draw a cat _____
a) easily
b) easy
2. Linda is _____
a) beautifully
b) beautiful
3. He runs _____
a) goodly
b) well
4. Now I’m really _____
a) happy
b) happily
5. Look at John! He is _____
a) angrily
b) angry
Task 6. Missing words
Дайте ученикам несколько минут, чтобы выполнить задание. Объясните значение слова «howl».
Type the words in the correct form:
good; easy; bad; loud; quiet; hard; careful; fast
- Hungry wolves run _____ and howl _____.
- Sam went away _____ because our mother was sleeping.
- Vicky took a big vase _____.
- My brother can sing _____, but he plays the guitar _____. He has to practise.
- I study _____ to do my future work _____.
- Fast; loudly.
- Quietly.
- Carefully.
- Well; badly.
- Hard; easily.
Task 7. Spinning the wheel
Откройте по ссылке колесо и скажите ребятам, что вы по очереди будете крутить колесо и составлять предложения. Фразы должны описывать, как ученики что-то делают. Они получают 1 балл, если выражение составлено грамматически правильно.
Spin the wheel and make sentences that are true for you.
For example, I run fast.
Score
Teacher: __
Student: __
Additional task
Покажите ученикам картину, на которой люди совершают разные действия. Их задача — составить по ней 5 предложений.
Look at the picture. What can you see?

Make up 5 sentences to describe the picture. Use the words below:
- carefully
- quietly
- loudly
- dangerously
- slowly
- fast
- hard
- well
- badly
- beautifully
- happily
- angrily
Read the example:
The dog is running fast.