Урок о физике и природе «Day and Night on Earth» подойдёт детям уровня Pre-Intermediate и взрослым от Elementary. Вы обсудите с учениками лексику по теме и напомните о Present Simple в контексте разговора о природных явлениях.

План урока:

  1. Warm-up
  2. Lead-in
  3. Vocabulary 
  4. Reading
  5. Comprehension skills checking
  6. Grammar
  7. Sum-up

1. Warm-up

В начале занятия покажите ученикам картинки. Спросите, знают ли они, что на них изображено.

Look at these pictures. Do you know any of these objects? Let’s find out what they are in English.

  • the planets
  • the stars 
  • a telescope
  • the Moon
  • the Earth
  • the Sun

Вы можете дополнить этот список и другими словами. При необходимости произнесите их несколько раз, отработайте произношение сложных звуков. Также вы можете поиграть в игры для закрепления материала, например, в мемори (перемешайте картинки со словами и попросите учеников найти и сопоставить их друг с другом).

Дальше предложите нарисовать любое слово из этого же списка и произнести его на английском. Затем дайте задание вставить пропущенные слова во фразы:

  • Look up and you can see _____ (the stars / the Moon) in the sky at night.
  • Use _____ (a telescope) to see the stars and other planets closer.
  • During the day we can see _____ (the Sun) in the sky.

Как стать преподавателем Skyeng: 4 простых шага

Рассказываем, как проходит отбор
и что предстоит делать кандидатам

Узнать подробно
banner new form 6 Медиа Skyeng
Другие статьи о преподавании в Skyeng для учителей английского:

2. Lead-in

Введём учеников в тему урока и зададим вопросы.

Answer the following questions:

  1. What can you see in the sky at night?
  2. What can you see in the sky during the day?
  3. What do we use to see the stars and the planets closer?
  4. Why is the Sun important for life on the Earth?
  5. How do you know that it is day or night?

Рекомендуйте учителей — получайте доход!

Расскажите о Skyeng, даже если не преподаете у нас, и отправьте ссылку, которая создается за пару секунд

Создать ссылку
banner help 2 Медиа Skyeng

3. Vocabulary

Представим новые слова с примерами их использования в предложениях и попросим сопоставить с картинкой.

  1. Rise
    • The sun rises at 6 o’clock.
  2. Light
    • It is light during the day.
  3. To set
    • The sun sets over the horizon
  4. Dark
    • It is dark at night.
  5. Spin
    • The basketball player can spin a ball on his finger.
  6. Face
    • Pupils face problems at school.

Теперь проверим понимание слов. Попросите учеников обвести подходящее слово.

Circle the correct word:

  1. A clown spins/jumps a ball on his nose.
  2. It is light/dark in the room. Switch on the light.
  3. I am afraid of night because it is dark/light in the room.
  4. Let’s go fishing when the sun sets/rises
  5. People face/hear each other.
  6. When the sun sets/rises young people go to disco. 

Покажите все подходящие картинки и попросите составить все возможные предложения, используя новые слова. Пусть список слов будет перед глазами в качестве подсказки.

Look at the pictures and make all possible sentences using new words. 

Для более слабых учеников можно дать слова, которые следует расставить в правильном порядке.

  1. It / light / the / room/ in / is.
  2. The / in / sky / stars / the / are / night / at.
  3. The / rises / the / in / morning / Sun.
  4. Winter / the / sun / early / sets / in.
  5. He / the / spins / ball.

Больше полезных статей:

4. Reading

Попросим прочитать текст, обращая внимание на произношение слов и интонацию.

Let’s read the text:

Every morning on Earth, the Sun rises in the east. It is light and day begins. During the day the sun crosses the sky from east to west. 

Every evening the Sun sets in the west and night begins. It is dark. 

The sun does not move. Day and night happen because the Earth moves. The Earth is round like a ball. It spins completely on its axis. As it spins, only one side faces the Sun. It is day here. On the other side there is no sunlight. It is night here. It takes 24 hours for the Earth to make one full turn. This cycle is very important for life on our planet.

Проверим понимание ключевых моментов. Предложим ученикам подчеркнуть правильный ответ в тексте.

Underline the correct answer in the text:

  1. Where does the Sun rise?
  2. Where does the Sun set?
  3. What shape is the Earth?
  4. How long does the Earth need to make a full turn?

Дальше задача студентов — найти пропущенные слова, используя текст выше, и заполнить ими пропуски.

Complete the summary of the story:

Every morning on Earth, the Sun _____ in the east. It is _____ and day begins. Every evening the sun _____ in the west and night begins. It is _____. 

The Sun does not move. Day and night happen because the _____ moves. The Earth is _____ like a ball. It _____ completely on its axis. It takes _____ for the Earth to make one full turn. This cycle is very important for life on our planet.

5. Comprehension skills checking

В этом блоке проверим, как студенты усвоили прочитанный материал. Предложим выбрать подходящие ответы и поиграть в True/False.

  1. The story is about…
    • a. Why day and night happen
    • b. Why we wake up early
  2. What does the Sun not do?
    • a. Spin
    • b. Rise
    • c. Set
  3. Why is it light in the morning?
    • a. It is because the Sun sets
    • b. It is because the Sun rises
    • c. It is because the Earth spins
  4. What does the Earth do for 24 hours?
    • a. It spins around the sun
    • b. It spins completely on its axis.
  5. Where does the Sun rise?
    • a. In the east
    • b. In the west
  6. Where does the Sun set?
    • a. In the east
    • b. In the west

True/False:

  1. The Earth stops when we sleep.
  2. It is day and we see sunshine.
  3. As the Earth spins, only one side faces the Sun.
  4. If there is no sunlight, it is night here.

6. Grammar

Теперь уделим внимание грамматике. Предлагаем задания на составление Positive/Negative sentences и Making questions.

Positive sentences

Спросите: Does day and night change every day? Does the Earth spin every day? Does the Sun set every evening and does it rise every morning?

Guided discovery: What tense do we use? Does the verb have an ending? What are auxiliary verbs?

The sun rises/sets. The Earth spins.

Negative sentences

Покажите фото с изображением апокалипсиса. Попросите составить отрицательные предложения, как если бы эти природные явления не происходили каждый день. Напомните, какие вспомогательные глаголы для этого нужны.

Every morning on the Earth the Sun does not rise in the east. It is not light and day does not begin. During the day the Sun does not cross the sky from east to west. Every evening the Sun does not set in the west. The Sun does not move. Day and night do not happen because the Earth does not move. 

Making questions

Вы отправляетесь в будущее: встретиться с собой и задать вопросы о жизни и природных явлениях. 

  1. Does the Sun shine?
  2. Do the birds sing?
  3. Is it light during the day?
  4. Does the Earth spin?

7. Sum-up

В конце урока попросите пересказать историю, используя изображения из заданий выше. Более слабым ученикам можно сначала предложить пронумеровать картинки в правильном порядке изложения истории, а затем дать одно слово как подсказку. Далее стоит убрать все подсказки и дать задание постараться полностью самостоятельно пересказать текст.

После подведём итоги, задавая ученику вопросы:

  • What words do you remember?
  • Why do we have day and night?
  • What can spin?
  • What shape is the Earth?
Нравятся ли вашим ученикам уроки о природных явлениях? Легко ли запомнить научные факты на английском языке? Рады вашим комментариям, интересных уроков!
Добавить в закладки
Поделиться

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

×
Пользуясь нашим сайтом, вы соглашаетесь с тем, что мы используем cookies
OK