Истории у костра — это летняя традиция. Сейчас такое можно устроить и онлайн. Чтобы ваши ученики с удовольствием посещали занятия летом, мы подготовили план урока․ Дети окунутся в мир пугающей, но доброй историй, повторят фразы для внесения предложений. Также ребята выучат новые слова, отработают аудирование, чтение и говорение. Урок подойдет ученикам 7-9 лет с уровнем Pre-Intermediate.
Содержание:
Task 1. Warm-up
Для разминки включите видео или покажите фотографию, где есть костер.
Watch the video or Look at the picture.
What do you see?
Затем задайте следующие вопросы:
- Do you like to go camping?
- How often do you do it?
- What camping activities can you name?
Покажите ученикам фотографию с летним дождем и спросите:
- Now look at the picture. What is the weather like?
- Does it rain a lot in summer where you live?
- What do you do if it is a rainy day?
Вам могут пригодиться и другие планы уроков английского для детей:
Task 2. Lead-in
Для того чтобы ввести учеников в тему урока, предложите представить ситуацию:
Imagine that you are in a tent with your friends on a rainy day. What would you do?
Затем покажите фотографию детей и представьте их ученикам.
Look at the picture. Meet Lucy, Jack, Emma and Sam. They are today’s heroes.
It’s a rainy night and the friends are discussing what to do. Read their dialogue and say what they are going to do.
Lucy: This storm is so scary. And it’s so cold outside.
Sam: It’s good that we can make a fire and stay warm here.
Lucy: I’m bored!
Jack: Let’s do something interesting!
Emma: What about playing board games? I think I saw one in Sam’s backpack.
Sam: I am afraid, but it got wet.
Emma: Oh no!
Lucy: I have got a fairy tale book. If you want, I can read it.
Jack: Have you got any other ideas?
Sam: Yes! Why don’t we tell each other scary stories?
Emma: I know one. Shall I start?
Task 3. Vocabulary
Покажите ученикам иллюстрации, прочитайте слова и попросите повторить их за вами.
Look at the pictures. What can you see there?
Repeat the words after me.
thick fog Источник: freepik | echo Изображение от luis_molinero на Freepik |
alley Изображение от 4045 на Freepik | brave Изображение от freepik |
contest Изображение от rorozoa на Freepik | lead Изображение от freepik |
Task 4. A tall man
Прочитайте историю ученикам и попросите их следить за текстом. Или же воспользуйтесь онлайн-сервисом Natural Reader. Выберите человека, голосом которого хотите озвучить текст, и включите его на уроке. В конце при необходимости объясните непонятные слова.
Listen to Emma’s story.
Once my friends told me a story about a tall man. His name was Mr. Clark. He lived in an old house. He was spending his days wandering the streets and looking for something. Nobody knew what he was after and everybody was afraid of him. One night, a thick fog covered the town and it was very difficult to see anything. At midnight, people in the town heard a strange meowing sound echoing through the alleys. A young brave girl named Lily decided to follow the sound of meowing. It led her to Mr. Clark’s house, where she found him with a group of kittens, meowing all together. But what she saw next made her laugh — they were all in a meowing contest, trying to out-meow each other in the most dramatic ways.
Text generated by ChatGPT
Edited by Margarit Avetisyan
- What did Lily find?
- Did you like the story? Why (not)? Was it scary/funny/boring/interesting?
Больше идей для уроков английского с детьми:
Task 5. Dialogues
Попросите учеников почитать историю еще раз и придумать диалог, используя фразы для предложения чего-то.
Read the story again and make up a dialogue based on them using the phrases below:
- Would you like to…?
- How about…?
- Shall we/I..?
- What about..?
- Why don’t we…?
- Let’s…
For example:
Let’s go to Mr Clark’s house.
It’s scary there. What about following him?
Task 6. Discussion
Узнайте у учеников, нравится ли им слушать/рассказывать истории.
Read the questions and discuss them with your teacher.
- Do you like campfire stories?
- What do you like more: telling stories or listening to other people’s stories?
- Are you afraid of scary stories?
После этого попросите их придумать свою историю. Сначала детям нужно заполнить категории по одному слову и затем создать историю.
Name one thing for each category and then make up your story.
A character | |
A job | |
A place in a town | |
An adjective | |
An animal | |
Size (small, big, etc.) | |
Food | |
A feeling (sad, happy, etc.) | |
A drink | |
An action | |
A magical creature | |
A famous person or a fictional character |
Или же они могут использовать онлайн-игру Story maker для создания своей истории. В конце спросите:
Did you like the story you got? What was the best part of your story?
Вам могут быть интересны и эти статьи к урокам английского языка:
Task 7. Homemade forts
Покажите ученикам видео (с 1:30 минуты) How To Make The Coziest Blanket Fort Ever и спросите:
What is the girl doing?
Дождитесь ответа и при необходимости объясните слово homemade forts.
Выберите две иллюстрации самодельных крепостей и подготовьте картинки материалов, которые нужны для того, чтобы построить их. Дайте ученикам инструкцию:
Tick the materials that you’ve got at home.
See which fort house you can build.
В конце спросите:
- Do you like building forts at home?
- What materials do you like to use?
Желаем прекрасных летних уроков!
пожалуйста, поделитесь своим мнением об уроке в комментариях.