Осенью и зимой в палитре нашего настроения особенно часто появляются меланхоличные оттенки. Солнце все реже радует своим присутствием на небосводе, а кромешная тьма все раньше окутывает город в свою вуаль. Практики по поддержанию душевного спокойствия в этот период особенно важны. Хорошее расположение духа и отсутствие стресса — ключевые компоненты, которые помогают добиться высоких результатов в обучении. В материале вас ожидает теплый урок, который согреет в холодную пору.

Приглашаем преподавать английский, математику, физику, компьютерные курсы!

С опытом подготовки к ЕГЭ
доход до 100 000 ₽ в месяц

Начать преподавать
banner vse 6 Skyteach

Цель урока: поделиться с учеником или ученицей практиками по улучшению психологического самочувствия, освоить лексические единицы по теме ментального здоровья и поработать с ними на уровне устной речи, чтения и аудирования.

Задачи урока:

  1. Обсудить значение ментального здоровья в нашей жизни.
  2. Вспомнить лексические единицы по теме daily routine.
  3. Ввести новые слова в вокабуляр и комплексно поработать с ними.

Новые лексические единицы: willpower, gratefulness, addiction, encourage, empathy, lifespan, сonfidence, anxiety.

Содержание:

  1. Warm up
  2. Lead in
  3. Vocabulary and reading
  4. Listening
  5. Cool-down

1. Warm up

В начале урока следует разобраться с определением понятия «well-being», выявить его значимость, а также обсудить методы поддержки ментального здоровья.

Упражнение 1

Предложите прочитать и ответить на вопросы.

Read and answer the questions:

  1. What does ”well-being” mean to you?
  2. Do you think it is important in our life?
  3. What do you do to take care of your mental health?
Совет: если ученик или ученица испытывают затруднение в определении термина «well-being», предложите ему или ей прочитать несколько формулировок ниже и выбрать лучшую.
  • Well-being is a state of feeling healthy and happy, both physically and mentally.
  • Well-being means feeling good and balanced in different areas of your life, like your health, emotions, and relationships.
  • Well-being is when you have a sense of overall satisfaction and contentment with your life.
  • Well-being is about taking care of your physical and mental health so you can live a fulfilling and joyful life.
  • Well-being is the state of being comfortable, safe, and at peace with yourself and your surroundings.

Упражнение 2

Попросите прочитать утверждения и решить, верны ли они или ложны.

Read the statements and decide if they are true or false.

  1. Well-being is only about physical health.
  2.  Exercise can help reduce stress.
  3. Eating a balanced diet doesn’t affect your well-being.
  4. Taking time to relax is not important for mental health.
  5.  Happiness is a part of well-being.

Советуем заглянуть и в эти материалы:

2. Lead in

Упражнение 3

Предложите ответить на вопросы личностного характера.

Answer the following questions based on your own experiences:

  1. What activities or hobbies make you feel relaxed and happy?
  2. Do you think eating a healthy diet is important for your well-being? Why or why not?
  3. How do you manage stress in your daily life?
  4. What can you do to improve your mental health?

Упражнение 4

В задании предлагается поработать над лексикой по теме урока, вспомнить уже пройденные лексические единицы. После выполнения у ученицы или ученика можно спросить, какие из пунктов она или он считают наиболее эффективными.

Read the well-being tips below and complete the sentences with the missing words.

a. Get enough ____ and rest.
b. Eat a balanced ____.
c. Exercise ____.
d. Spend time with ____ and friends.
e. Practice ____ techniques.
f. Pursue your ____ and interests.

Key: a. sleep. b. diet. c. regularly. d. family. e. relaxation. f. hobbies.

Упражнение 5

Задание направлено на развитие у студентов навыков устной речи. Допускается выделить на подготовку от 3 до 5 минут, после чего ученик пересказывает подготовленный текст.

Create a well-being plan for yourself. List three things you can do regularly to improve your well-being, such as exercise, relaxation, or spending time with loved ones.

Преподавайте английский взрослым ученикам!

Вам предстоит пройти 4 шага отбора, первый из которых — рассказ о себе в формате записи голосовых сообщений.

Мы очень ждем вас в команде Skyeng!

Подробнее
frame 1597879792 Skyteach

3. Vocabulary and reading

Упражнение 6

Необходимо сопоставить слова с их определением.

Match the words to their definition.

  1. Willpower          
  2. Gratefulness
  3. Addiction
  4. Encourage
  5. Empathy
  6. Lifespan
  7. Confidence
  8. Anxiety

a. the ability to understand the thoughts feelings or emotions of someone else.
b. appreciative of benefits received.
c. a feeling of unease, such as worry or fear.
d. a condition in which a person is unable to stop using a substance or engaging in a behavior.
e. the ability to resist temptations in order to meet long-term goals.
f. the period of time between the birth and death of an organism.
g. it means feeling sure of yourself and your abilities.
h. is defined as to give someone hope, confidence, or support.

Key: 1. e. 2. b. 3. d. 4. h. 5. a. 6. f. 7. g. 8. c.

Упражнение 7

Теперь поработаем с новыми словами, как на уровне речи (ученики самостоятельно выбирают наиболее интересные вопросы для обсуждения из предложенных разделов, например, addiction и anxiety), так и на уровне текста (см. упр. 8).

Read and answer the questions:

Willpower

  • Can you explain what «willpower» means, and why is it important in achieving goals?
  • Give an example of a situation where you needed to use your willpower.

Gratefulness

  • Define «gratefulness» and explain why it’s a positive quality to have.
  • Can you share a time when you felt particularly grateful for something?

Addiction

  • What does the word «addiction» refer to, and why is it a serious concern?
  • Do you think people can become addicted to things other than substances like drugs or alcohol? If yes, give examples.

Encourage

  • Describe what it means to «encourage» someone.
  • Have you ever encouraged someone, or has someone encouraged you? Share the experience.

Empathy

  • Explain the concept of «empathy» and why it’s important in relationships.
  • Can you provide an example of when you showed empathy toward someone?

Lifespan

  • Define «lifespan» and discuss why it’s an essential concept in biology.
  • Do you think advances in medicine have led to an increase in human lifespan? Why or why not?

Confidence

  • Describe what «confidence» means and how it can affect a person’s life.
  • Can you share a situation where having confidence was crucial?

Anxiety

  • Define «anxiety» and discuss how it can impact a person’s well-being.
  • Have you ever experienced anxiety? How did you cope with it, if at all?

These questions should help students practice using and understanding these words in context.

Упражнение 8

Нужно дополнить предложения новой лексикой.

Complete sentences with new vocabulary: encourage, empathy, lifespan, confidence, anxiety.

Animal attraction
It is important to have an animal at home. Let’s consider some reasons.

1 STRESS RELIEVE
Having animal releases oxytocin, a ‘happy’ hormone that lift our mood and helps us relax. It decreases the level of _________ and it expands our_________.

2 COMPANIONSHIP
Owning a pet gives us companionship, and this is one of the most important factors in improving our mental health. It is beneficial to anybody struggling with their mental health. Also, animals develop _________ to understand feeling of other people and help us to increase the level of _________.

3 MEETING NEW PEOPLE
Pets _________ us to get out into the world to have human interactions.

4 LIVE IN THE MOMENT
Animals don’t think about the past. They don’t worry about something that may or may not happen. They simply ‘be’. It’s a lesson to us all.

5 ASENSEOFROUTINE
Pets give us a reason to get up in the morning. We should care about pets. This gives us a sense of purpose and responsibility.

Key: Anxiety, confidence, empathy, lifespan, encourage.

Почему кандидату
в преподаватели Skyeng
могут отказать на этапе отбора?

В статье разбираем основные ошибки и делимся советами.

Узнать
vector 10 Skyteach

4. Listening

Упражнение 9

В разделе ученику или ученице предстоит поработать над видео, ответив на вопросы и заполнив пробелы в транскрипте.

a) Watch the video from 00:00 to 1:30 and answer the questions:

What is the main topic of this video? What are the key ideas that are mentioned in this video?

b) Watch again this video from 00:00 to 1:30 and complete the sentences with words from the video.

  • Mindfulness is well known to make people feel _________ and cope better with_________.
  • For example, your patterned curtains, the __________ _________ or even just a lightbulb.
  • The sound of cars passing by, a singing _________ or the hum of your boiler.
Key: Calmer, stress, curtains, blue sky, bird.

c) Discussion

The video says that it is important to notice 3 things before getting up:

  • concentrate on 3 things you can see;
  • concentrate on 3 things you can hear;
  • concentrate on 3 things you can feel.

Can you provide some examples concerning these things? What we can see, hear, and feel before getting up?

Еще больше упражнений для уроков английского:

5. Cool-down

Попросите вашего ученика уделить несколько минут размышлению о своем благополучии.

Ask your student to take a few moments to reflect on his or her well-being. Encourage them to consider different aspects of well-being, such as physical health, mental health, and emotional well-being.

Этот урок направлен на углубление знаний по теме ментального здоровья. Помимо новой лексики, ученики и ученицы получат возможность ознакомиться с практиками по снижению стресса в повседневной жизни. Нет ничего лучше, чем учиться, имея хорошее настроение. Берегите себя!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

×