Сложно говорить о современных технологиях? First Conditional звучит страшно и непонятно? Этот план-конспект позволит легко объяснить грамматическую конструкцию First Conditional учащимся 9 классов и использовать ее, общаясь в контексте современных технологий.

Цель урока: говорить о будущих технологиях, используя грамматику и вокабуляр урока.
Грамматика урока: First Conditional.
Лексика урока: использование технологий.

План урока:

  1. Введение в тему
  2. Представление лексики
  3. Отработка лексики
  4. Введение First Conditional
  5. Отработка грамматической структуры
  6. Практика говорения: технологии будущего
  7. Итоги урока

Открыт набор преподавателей
на новое направление:
английский для IT

Мотивированные ученики ждут вас!

Подать заявку
vector 1 1 Skyteach

1. Введение в тему урока / Warm-up. Lead-in

Чтобы вызвать интерес к теме, а не просто ее объявить, всегда предлагайте ученикам иллюстрацию и задавайте наводящие вопросы, провоцируя учеников на диалог.

Teacher: What do you see in the picture? What is this person going to do? 
Student: I see an MP3 player, earphones, a smartphone, a fitness bracelet, a smart watch. (Picture Freepik.)

Чтобы вызвать интерес, учитель может спросить:

  • Have you got such devices?
  • Why do people use these devices in sport?

А затем сказать: Well done! Now let’s see what our today’s lesson is about.

Попросите студентов угадать тему урока: Guess the topic of today’s lesson.

urok angliyskogo 9 klass plan 3 1 Skyteach
Изображение от Freepik
Teacher: Well done! Today we will talk about technologies and how to use different devices. We will also learn the new grammar structure “the first type of conditional sentences”.

2. Представление лексики / Present vocabulary

Учитель может сказать: 

  • Let’s learn some new words that we use to talk about different devices.
  • Look at the words. Do you know any of them? 

Далее отработаем произношение, соотнесем картинки со словами:

  • Let’s drill pronunciation of these words. So, repeat the words after me!
  • Let’s now match the words with the pictures.
a tabletПодобрать картинки
a keyboard
earphones
a screen
an ebook reader
a mouse
a USB cable

3. Отработка лексики

Задание А. Игра

Отгадать слово, существительные. Можно использовать таймер.

Teacher: Let’s play a game. I give a definition and you guess the word.
  1. A tablet is like a large phone and small laptop built into one. — a tablet
  2. You use this device to store thousands of books. — an ebook reader
  3. You use it to type a message to your friend. — a keyboard
  4. It is something you look at while watching a film. — a screen
  5. You use it to connect your mobile phone to your laptop. — a USB cable
  6. You use it to click on something on your computer. — a mouse
  7. You use them to listen to music and not to disturb other people. earphones

Больше интересных идей по теме:

Задание В. Отрабатываем глаголы, связанные с технологиями / Practice some verbs connected to technologies

Teacher: You already know a lot of devices. But we need to know how to use them. Let’s recollect the words that we use for technology operations.

Look at the words. Do you know any of them?

switch on
switch off
delete
save
download
print
send an email
store
Teacher: Let’s drill their pronunciation. So, repeat the words after me! 

What words are new? Let’s create situations where we can use them and explain the words.

  • What can we switch on/off? (We can switch on/off a TV, a computer.)
  • If you do not need this word, info, a folder, what do you do? (delete)
  • If you want to keep a photo, a file, you (save) it.
  • If you want to watch a film or play a game and have it on your PC, you (download) it.
  • If you need to have information on paper, you (print) it.
  • If you do not print photos, where do you store them? (I store them…)
  • If you need to keep in touch with somebody, you (send an email).

Задание С. Составьте предложения, соблюдая порядок слов / Order the words to make questions

  1. If not this watch film, switch off you do a TV.
  2. photos I do them print, I store in not a folder.
  3. film Let’s a and download watch it.

4. Введение First Conditional

Покажите ученикам предложения с конструкцией First Conditional. Задайте вопросы, чтобы они сами вывели правило.

  • Look at the sentences. What tenses are used in them?
  • What part do we use Present Simple in? (if-part)
  • What part do we use Future Simple in? (main part)

Positive: If you study hard, you’ll have good marks.
Negative: If you don’t do your homework, you will not get a good mark. 
Questions: If you do not use the computer, will you switch it off?

We use the Present Simple in the if-clause.

Вам могут пригодиться и эти материалы по теме “Conditional“:

5. Отработка грамматической структуры

Задание А. Выберите правильный вариант / Choose the correct option in each sentence and answer the questions

  1. If you do not use / will not use your laptop, you will switch it off.
  2. If you will print / print photos, we will have a photo album.
  3. What will happen if you do not save / will not save this link?
  • Are we talking about past, present or future? (future)
  • Is the situation real? (real)

Задание B. Соотнесите части предложений / Match the parts of the sentences

If you want to download a new game,you will print a document.
If you switch off your laptop,you will use an application.
If you click on this icon,you will not work.
If you want to listen to music,you will download them.
If you want to have a lot of books in your gadget,you will use your headphones.

6. Практика говорения: технологии будущего

Задание А. Составь предложение / Make the sentences

Example: If we don’t go to school to learn, we’ll study online at home.
  1. robots / become / more intelligent than people…
  2. people / live on Mars…
  3. people / live / in very high buildings…
  4. a company / invent waterproof phones…

Задание B. Закончи предложение своими идеями / Finish your teacher’s sentences

Example: If cars fly in the future, people will get to work faster.
  1. If we have driverless cars, …
  2. If people have chips in their bodies, …
  3. If children use the internet, …
  4. If a robot does household chores, …
  5. If I have VR glasses, …

Как преподавать IT-английский
без знаний по теме?

На вопрос отвечают методисты Skyeng!

Узнать
article skyteach help teach in skyeng Skyteach

7. Итоги урока

В конце урока можно спросить учеников какими устройствами они пользуются, а также, применяя First Conditional, сказать, что будет, если не сможешь пользоваться телефоном, интернетом, искать информацию, сохранять ее.

Этот конспект поможет вашим студентам овладеть лексикой и грамматикой урока и легко говорить о будущих технологиях.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

×