Первое апреля, или April Fools’ Day — день, когда из тени выходят все пранкеры и шутники. Чтобы уроки в этот день проходили весело и полезно, предлагаем 5 заданий для подростков и взрослых с уровнем Intermediate и выше. 

Обучайте английскому
с удовольствием в Skyeng!

Преподавайте детям и взрослым и получайте от 65 900 ₽ в месяц, готовые материалы, стабильный поток учеников

Важно: первый этап отбора — запись 4 коротких аудио о себе и своем опыте
Оставить заявку
banner new form 5 Медиа Skyeng

Содержание:

Упражнение 1. The quote

Продемонстрируйте цитату и попросите учеников подумать, что Марк Твен имел в виду. 

Read the quote. What do you think Mark Twain means by this quote?

«The first of April is the day we remember what we are the other 364 days of the year.»
Mark Twain 

Дождитесь ответа, затем попросите прочитать такой текст: 

The quote suggests that April Fools’ Day serves as a reminder of the playful, mischievous or sometimes deceptive aspects of human nature. On this day, people engage in pranks and jokes, which can highlight the lighter side of life and the tendency to not take things too seriously. The statement implies that while people may present themselves in a serious or conventional manner throughout the year, April Fools’ Day allows them to embrace their more humorous, playful or even absurd sides. It serves as a moment of reflection on the duality of human behavior — balancing seriousness with playfulness.

Generated by ChatGPT and edited by Margarit Avetisyan

После этого предложите обсудить несколько вопросов.

Read and discuss the questions:

  1. Do you believe that people use April Fools’ Day as a way to show their true character? Why or why not?
  2. How can a good sense of humor positively influence our daily lives?
  3. Why do you think people enjoy playing jokes on April Fool’s Day? Does this help in building relationships or does it sometimes cause problems?
  4. Can cultural events like Fools’ Day be cherished even in a professional environment? Why or why not?
  5. Do you believe a sense of humor is essential in life? How do you see its impact?

Как стать преподавателем Skyeng: 4 простых шага

Рассказываем, как проходит отбор
и что предстоит делать кандидатам

Узнать подробно
banner new form 6 Медиа Skyeng
Другие статьи о преподавании в Skyeng для учителей английского:

Упражнение 2. April Fools’ Day in the media

Спросите у студентов, смотрят ли они видео с пранками — и как относятся к ним. 

Read and answer the questions: 

  1. Do you watch prank videos? Do you have a favorite one? 
  2. What do you think of them?

Выберите несколько таких видео, убедитесь, что они уместны. Посмотрите и обсудите, что делает их смешными или популярными. 

Watch some prank videos and answer the question below:

  1. What makes these videos funny or popular? 
  2. Do you often fall for tricks/pranks in these kinds of videos? 
  3. How would you react if some newspapers, TV channels or well-known companies published false news stories to fool people on 1 April? 

Включите ролики Spaghetti-Harvest in Ticino и Flying Penguins. После просмотра узнайте, что учащиеся думают об этих новостях. 

Watch the videos and say what you think of this news.

В конце покажите описание под первым видео и выберите несколько комментариев для обсуждения.

Рекомендуйте учителей — получайте доход!

Расскажите о Skyeng, даже если не преподаете у нас, и отправьте ссылку, которая создается за пару секунд

Создать ссылку
banner help 2 Медиа Skyeng

Упражнение 3. A fool’s debate 

Обсудите со студентами концепцию пранков и то, что делает их качественными. 

Discuss the questions with your teacher: 

  1. Can you think of a memorable prank that you or someone you know experienced on April Fools’ Day? Describe it.
  2. What makes a prank good? 
  3. Do you ever play pranks with your friends, and if so, how do they usually react?

Затем спросите, являются ли пранки безобидным развлечением, или они в какой-то степени могут быть вредными. Поговорите о важности заботы о чувствах других при планировании розыгрышей. Дайте ученикам некоторое время, чтобы придумать безобидные пранки, которыми они могли бы разыграть друзей или родных.

  1. Are pranks harmless fun? Can they be harmful? If so, how? 
  2. What makes a practical joke appropriate or inappropriate? Where is it appropriate to play them?
  3. What lines should never be crossed? When does good old-fashioned fun become a painful embarrassment?
  4. Why is it important to consider others’ feelings when planning pranks?
  5. Think of harmless pranks you could play on friends or family. 

Больше классных идей в статьях:

Упражнение 4. Language focus

Покажите фразы с тематическими словами и попросите учеников продолжить их. Затем предложите слова и дайте время, чтобы учащиеся могли составить с ними предложения. Можете также дать примеры. 

Read the sentences and come up with ways to continue them in a funny way:

  1. Who needs a day for fools?
  2. April Fools’ Day is like a huge open mic night. 
  3. My favorite April Fools’ Day prank is pretending I’m going to leave my couch. 
Possible answers:
  1. I am surrounded by them all year.
  2. Millions of people are trying their best to show how funny they are.
  3. You won’t get to see it as I am a couch potato. 

Make up sentences with these words and phrases: 

  • fool 
  • to fool
  • practical joke
  • dad joke
  • in the spirit of fun
  • prankster 
  • to play a joke/trick (on someone) 
Examples:
  1. I’m such a fool, I can never tell when someone is telling a lie or not on this day.
  2. The whole point of this holiday is to fool your friends and family members; I fooled my mum on April Fools’ Day this year. I told her that I had been expelled from school. 
  3. One of my favorite practical jokes is covering a doorway with cling film so that when someone walks through it, they get caught and confused for a second.
  4. You don’t have to have children to tell dad jokes.
  5. There is a spirit of fun here, like being on a permanent holiday.
  6. Maybe you have a prankster friend who enjoys practical jokes or just tricking people from time to time?
  7. I do so enjoy it when my neighbours play a trick on me.

Упражнение 5. Fool me once…

Представьте учащимся выражения и фразы со словом fool. Попросите почитать и подумать, какой посыл они передают. Обсудите ситуации, в которых сами студенты были обмануты, и то, чему они научились после этого. Поделитесь также личными историями. 

Read the expressions and phrases with the word «fool». Then answer the questions below:

  • Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
  • A fool and his money are soon parted.
  • It is better to remain silent at the risk of being thought a fool, than to talk and remove all doubt of it.
  • Fools rush in where angels fear to tread.
  • A man who is his own lawyer has a fool for a client.
  1. What message do they convey? 
  2. Can you think of a situation in which these phrases might apply? 
  3. Have you ever experienced something similar (when you have been fooled)? Share your stories.

Затем перейдите на сайт PhraseFinder, найдите Fool Phrases и откройте значение этих выражений. Дайте ученикам время, чтобы они могли всё прочитать и сравнить ответы со своими.

Желаем увлекательного и продуктивного урока на 1 апреля. Делитесь потом своими впечатлениями от занятия в комментариях!
Добавить в закладки
Поделиться

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

×