По мнению носителей языка, фразовые глаголы — самые сложные для изучения и использования в английском языке. Невозможно запомнить перевод, не учитывая контекста. Выучить списком не получится, поэтому давайте поможем нашим ученикам разобраться, как слово может менять своё значение, а яркие примеры послужат триггером к запоминанию. В этой статье разберём фразовые глаголы с out.

Обучайте английскому
с удовольствием в Skyeng!

Преподавайте взрослым и получайте
от 65 900 ₽ в месяц, бонусы за опыт, стабильный поток учеников

Важно: первый этап отбора — запись 4 коротких аудио о себе и своем опыте
Оставить заявку
banner new form 5 Skyteach

Содержание:

Общие советы по изучению фразовых глаголов

Группируем по частицам

Чаще всего мы видим бесконечные списки фразовых глаголов и не понимаем, как научить детей их использовать: to get up, to get over, to get through и т. д. Список настолько длинный, что давайте всё же отойдём от этого способа и не будем группировать относительно глагола to get, to go и других, а попробуем держать фокус на частицах, которые и меняют это самое слово. 

Давайте предложим ученику прочитать предложения и подобрать интуитивно значение фразового глагола:

  • To deplete (to sell out)
  • To stop, not exist (to go out) 
  • The opposite of «in» (to kick out)
  • To exclude (to count out)
  • When something or part of something extends from its surroundings (to stick out beyond the edge)
  • To choose one from a large group (to pick out)
  • To distribute among people in the group (to share out)
  • To take all of someone’s money or possessions (to clean out)
  • To distribute (to spread out)
  • To check how it works in another environment (to test out)
  • To solve a problem (to sort out)
  • To stop doing smth or give up (to drop out)
  • To criticise smb (to lash out + at)
  • To shout at smb in a loud voice (to yell out)
  • To prolong or extend (to draw out)

Дальше на примерах покажите их использование:

  1. It was Black Friday, but when I came to the shop everything had been sold out.
  2. There was a blizzard yesterday and power went out in the whole residential area. 
  3. I don’t want to leave my job but I suppose they may kick me out
  4. Count me out! I’m far too tired to join the cycling tour.
  5. The roof juts out (over its walls) to help prevent snow from blocking the doors. 
  6. The woman picked out a kitten to take home. 
  7. She was a scammer. So she charmed him and completely cleaned him out.
  8. Share the sweets out among your classmates.
  9. We spread our wet clothes out on the grass for a picnic.
  10. Cosmetics should be tested out before launching mass production.
  11. Do not yell out your answer, raise your hand first.
  12. Her boss usually lashes out at her for being unreasonable.
  13. I hope this speaker is aware that it is a boring lecture and won’t draw it out.
  14. He dropped out of school and started to earn money. 
  15. The air conditioner in my room is out of work. Can we solve this problem by fixing it or changing the room?

Как стать преподавателем Skyeng: 4 простых шага

Рассказываем, как проходит отбор
и что предстоит делать кандидатам

Узнать подробно
banner new form 6 Skyteach
Другие статьи о преподавании в Skyeng для учителей английского:

Используем контекст

Носители языка рекомендуют запоминать фразовые глаголы в контексте. Когда вы смотрите видео, слушаете песни, читаете в оригинале, то используете «настоящий», жизненный английский и реальные ситуации, что ускоряет запоминание.

Rachel from the TV show «Friends»: «Wow, I could so easily freak out right now.»
Penny from «The Big Bang Theory»: «I ran out of milk.»
Monica from the TV show «Friends»: «We need to find out what is going on between Ross and Rachel. I think they broke up.»

Создаём историю

Попросите учеников придумать истории, используя как можно больше фразовых глаголов. Такие истории с фокусом на лексику называются cramped story. Например, после просмотра сериала «Friends» можно составить такую:

Once, Ross and Rachel decided to hang out at Central Perk. They loved that coffee shop. Sometimes, they ordered drinks in but this time they went out to pick out their favorite drinks. They love catching up on life and sharing funny stories.

Можно придумывать небылицы, смешные и нелепые истории, главное — использовать как можно больше фразовых глаголов. Попросите учащихся составить историю только с фразовыми глаголами с частицей out.

Вот такую историю составил ИИ. Что здесь можно исправить, дополнить, заменить? Вы можете устроить соревнование между учениками: кто чаще других озвучит фразовые глаголы с out, используя предложенный контекст, тот побеждает.

The Mystery of the Missing Necklace

One day, Anna decided to find out where her missing necklace had gone. She remembered that she had last seen it when she went out with her friends last weekend.

First, she began to look for clues in her room. She checked under her bed and in her closet, but she couldn’t find anything. Then, she thought that maybe her friend, Mia, could help her figure out what had happened.

Anna called Mia and said, «I need your help! Can you come over so we can puzzle this mystery out together?» Mia quickly agreed and said she would be there soon.

When Mia arrived, they both started to think where Anna could have lost the necklace. «Did you leave it at the restaurant?» Mia asked. «I need to check out that place!»

They decided to head out to the restaurant and ask the waiter if he had found anything. While they were waiting, Mia wanted to hang out and have a drink. Finally the waiter came back with the necklace. Anna felt so happy. «Thank you for helping me sort out this situation! Let’s celebrate. I invite you all to eat out.»

2 000 ₽ за рекомендацию!

Расскажите о Skyeng преподавателям по физике, химии, математике, информатике, даже если не преподаете у нас, и отправьте ссылку, которая создается за пару секунд

Создать ссылку
banner help 2 Skyteach

Упражнения на практику фразовых глаголов с out

Задание 1. Ответьте на вопросы, перефразируя действие и используя фразовый глагол с out.

Answer the questions using phrasal verbs with out:

  1. A girl gave two bars of chocolate to each of the four children. What did she do with the bars?
  2. My team lead took control of the situation and arranged everything. What did he do? 
  3. A senior woman looked at all the peaches on the stall and put the best ones in her basket. What did she do with the peaches? 
  4. The manager forced Bob to leave the restaurant because he was behaving badly. What did the manager do? 
  5. The roof extends over the terrace and provides a bit of shade from the midday sun. What does the roof do?
Задание 2. Прочитайте предложения и перефразируйте фразовыми глаголами.

Paraphrase given sentences using phrasal verbs:

  1. Let’s go Dutch and buy her a present. Sorry, exclude me, I do not have any money now.
  2. I shared sweets among my classmates.
  3. We need to resolve the problem with neighbors, they drive me mad. 
  4. Select the good potatoes and leave the rotten ones in the box.
  5. I do not have any coffee. 

Больше интересных заданий:

Задание 3. Замените подчёркнутые фразы фразовыми глаголами с противоположным значением.

Rewrite the underlined parts of these sentences using a phrasal verb with out that means the opposite of the underlined words:

  1. The teacher heard somebody whisper in the hall. (yell out)
  2. I would like to continue as a member. (draw out)
  3. Politics is a taboo topic that’s why we do not stop talking. (drop out)
  4. When we got back to our campsite, the campfire had started burning. (put out)
  5. The burglars stole absolutely nothing at all from us. (clean out)
Задание 4. Прочтите новостные заголовки. Объясните значение фразовых глаголов.

Read the news headlines and explain the meaning of phrasal verbs:

  1. Local Charities Work Together to Sort Out Donations After the Flood
  2. Community Volunteers Team Up to Clean Out Local Parks
  3. Athletes Drop Out of Competition Due to Health Concerns
  4. School Administration Votes to Kick Out Students Involved in Cheating Scandal
  5. New Smartphone Model Expected to Sell Out Quickly After Launch
Задание 5. Подберите фразовый глагол к картинке.

Find a phrasal verb which describes this action:

Key: run out, put out, find out

Секретов в запоминании фразовых глаголов нет — только кропотливая работа и многократное повторение. Что помогает вам и вашим ученикам запоминать фразовые глаголы? Используете ли вы перевод, flash cards, песни? Поделитесь с нами в комментариях!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

×