Предлагаем вам тематический урок английского языка «Spooky House Adventure», посвященный Хэллоуину, для учеников уровня Elementary/Pre-intermediate. Он направлен на развитие словарного запаса, разговорных навыков, повторение определенных грамматических структур, а также на знакомство с культурой и традициями другой страны.

Студенты попадают в дом с привидениями, в каждой комнате которого спрятано коварное задание. Когда все загадки будут разгаданы, ученики получат нужные ключи и смогут выбраться на волю.

Для занятия вы можете подготовить изображения со старинными домами, праздничной атрибутикой, а также подобрать музыку для эффектов и настроения.

В статье:

Обучайте английскому
с удовольствием в Skyeng!

Преподавайте детям и взрослым и получайте от 65 900 ₽ в месяц, готовые материалы, стабильный поток учеников

Важно: первый этап отбора — запись 4 коротких аудио о себе и своем опыте
Оставить заявку
banner new form 5 Медиа Skyeng

Warm-up

Для начала задайте ученикам несколько вопросов: 

  1. Do you like horror stories? 
  2. What’s the scariest film you’ve ever seen?
  3. What’s your favorite Halloween costume?
  4. Do you like Halloween? Why?
  5. When is it celebrated? Where do people celebrate it?

Lead-in

Включите музыку, подходящую под тему урока, с эффектом магии и перемещения во времени и пространстве. Покажите фото Шотландии, отеля-замка, и надпись на двери или знак. Спросите у учащихся, где они находятся в данный момент, что видят, попросите прочитать табличку на двери дома.

  • Where are you now? What country is this? 
  • What can you see in front of you? (можно дать варианты: a haunted hotel, a country house, a 5-star hotel)
  • What does it mean: a haunted house? (a house where there are ghosts)

Let’s read the sign on the door. 

The Ghost in the Scottish Hotel

In Scotland, there is an old hotel. It is called the Glenfearn Hotel. The hotel is very old and very cold. People say a ghost lives there. The ghost is a soldier. His name is Alistair. He has bagpipes. He plays sad music at night. An old man, Mr. MacLeod, owns the hotel. He has a special offer for people. «Stay one night in the hotel. Pay only 1 dollar. See the ghost!» Many people come to the hotel. They want to see the ghost. But they are also afraid.

Are you ready to spend the night in this hotel? Let’s answer some questions:

  • Where is the hotel?
  • How much is one night?
  • What is the ghost’s name?
  • What does he do at night?

Кто помогает преподавателям Skyeng:
4 основные службы

Рассказываем о службах методической, технической, психологической поддержки

Узнать подробно
banner help 4 Медиа Skyeng

Details

Если урок проходит онлайн, понадобится много иллюстраций и фото для создания эффекта погружения. 

Oh no! The door of the old, spooky house has shut behind you! The only way out is to solve all the Halloween mysteries inside. Complete 5 tasks, find 5 secret words, and solve the final riddle to escape! Are you brave enough?

Life hack! Между комнатами в переходах предлагайте ученикам набор фраз на указание направлений, то в котором нет ошибки и есть правильный путь.

So, we need to choose our way, choose a correct sentence without a mistake to get into the next room. 

  • Go straight on and turn right.
  • Go past on and turn in.
  • Turn to the left and on.
  • Go straight and turn in the second aisle.

Task 1: Spooky Tongue Twisters

Первая задача – произнести скороговорки. Можно давать поощрительные стикеры или виртуальные подарки.

  • Green ghosts groan.
    (Focus on the GR sound)
  • Black bats bathe.
    (Focus on the B sound)
  • White witches watch walruses.
    (Focus on the W sound)
  • Silly skeletons sing sad songs.
    (Focus on the S sound)
  • Ten tiny trolls tell tales.
    (Focus on the T sound)
  • How many scary skeletons can a skeleton scare if a skeleton could scare scary skeletons?
    (A classic adapted for Halloween!)
  • Friendly Frankenstein fries frozen frogs.
    (Focus on the F and R sounds)
  • Creepy crawlers creep through creepy crypts.
    (Focus on the CR sound)
  • Ghostly ghouls gather green gumdrops.
    (A challenge with the hard G sound)

После выполнения ученики должны расшифровать слово и получить первый ключ.

Secret Word 1: TGOSSH (ghosts)

Рекомендуйте учителей
по новым языкам!

Приглашайте учителей французского, итальянского, немецкого, испанского и других языков, даже если не преподаете в Skyeng, и получайте 8 000 ₽ за каждого после их первого выхода к ученикам

Создать ссылку
new lang articles 8 Медиа Skyeng

Task 2: Nothing scares me

Можно дать такие повествования ученикам, чтобы они читали и понимали, где находятся, задавать вопросы на понимание прочитанного.

The corridor is full of strange masks and clothes! To get the next clue, you must describe what you see.

Опишите, кого вы видите, их костюмы (a witch, a vampire, a black cat, a mummy, a pirate, a clown).

What is he/she dressed as?

She is dressed as a witch. She has got a black dress, a hat. She is old and her hair is gray. 

Если ученик не может составить описание самостоятельно, задавайте вопросы.

  • He is dressed as a vampire. He has sharp teeth and white face. He has got a black cape.
  • It is dressed as a black cat. It has got black fur, big green eyes. It looks dirty and wild.

Are you scared of any of them?

Напишем фразы to be afraid (of), to be scared (of) и потренируемся употреблять их в полных предложениях. 

  • I am not scared of the witch but I am afraid of a vampire.
  • My friend is… My classmates are…

С более сильными учениками вы можете прочитать информацию и задать вопросы.

Why do people dress up for Halloween?

In the past, people used to believe that ghosts walked the streets during Halloween night and felt scared about bumping into them. People began to wear masks and dress up in costumes to fool the ghosts into thinking they were other spirits. The traditional colors of Halloween are black and orange. Orange comes from the fall harvest and black represents death.

Why did people wear costumes? What are traditional colors of Halloween? What do they represent?

Secret Word 2: unscramble the next word csoutme (COSTUME)

Больше увлекательных статей:

Task 3: The Decorations

Проходим в следующую комнату, показываем картинку, желательно, чтобы на ней было много праздничной атрибутики и мы смогли потренировать предлоги: on, in, under, above, behind, in front of, on the left/right, between. Если нет таких фотографий, попросите учащихся нарисовать, например, пять мышей под креслом, два паука на стене.

The room is full of Halloween decorations! Can you name them all?

Show a picture of a decorated room with:

  • a spider,
  • a cockroach,
  • a spider web,
  • a bat,
  • a skeleton,
  • a candle,
  • a pumpkin.

What can you see in the room? Where are spiders? Where is a rat? Are there any candles?

Поиграйте в игру: спрячьте своё привидение за креслом или в комоде и попросите ученика угадывать, задавая вопросы: Is the ghost behind the armchair? Is the ghost in the chest-of-drawers?

Secret Word 3: Unscramble the word kinpump (PUMPKIN)

Task 4: Yucky dishes

Halloween Food

Теперь ученикам предстоит найти блюдо и его описание. Спросите, хотели бы они попробовать его.

The ChallengeA ghost has mixed up all the food labels! Can you help him match the name to the treat?

The Menu:

Creepy NameNormal Food
1. Witch’s Fingers A. A hot dog, cut to look like fingers
2. Monster Eyeballs B. A bowl of spaghetti with sauce
3. Bat Wings C. Breadsticks or carrots with almond «fingernails»
4. Vampire’s Blood D. Chicken wings
5. Worms in Mud E. Olives or peeled grapes in jelly
6. Mummy’s ToesF. Tomato soup or ketchup

Answers: 1.C, 2. E, 3. D, 4. F, 5. B, 6. A

Would you like to try these dishes? What do they look like? (awful, scary, terrible, tasty, yummy)

Попросите придумать собственное блюдо со страшным названием.

Create Your Own Yucky Dish

You are the chef! Invent your own yucky-yummy Halloween dish. Draw it and give it a creepy name!

Example:

Yucky Name: Zombie Brains
Real Food: Cauliflower with tomato sauce

Secret Word 4: Unscramble the word dynac (CANDY)

Task 5: The Final Room

You are almost there! To find the last word, make a story about Halloween.

Это последнее задание перед тем, как выбраться из дома с привидениями. Попросите учащихся составить историю о празднике Хэллоуин. Если у них возникают сложности, задавайте наводящие вопросы. 

Secret Word 5: BAT

The End of the Story: The Escape!

Great! You have all 5 secret words! Now, look at them and use them in a story about Halloween, make some sentences using them. 

Write the words on the board:
Ghosts, costume, pumpkin, candy, bat

The Escape:
CREAK… BOOM! The door to the spooky house swings open! You did it! You used your English skills to solve all the mysteries. You are free! 

Подведите итоги и скажите, что ребята справились со всеми заданиями и выбрались из страшного дома с привидениями благодаря знаниям английского языка. Happy Halloween!

Заглавное изображение статьи с сайта Shutterstock.com

Добавить в закладки
Поделиться

Добавить комментарий

Сообщения публикуются после после проверки модератором..

×
Доступ в личный кабинет
временно ограничен.
Пользуясь нашим сайтом, вы соглашаетесь с тем, что мы используем cookies
OK