В этой статье мы представляем пять интерактивных заданий, которые помогут ученикам начального уровня улучшить их навыки аудирования, используя Present Simple.
Задание 1. Stranger
Ресурс на базе искусственного интеллекта для создания аудио: lovo.ai
Покажите ученикам фото молодого человека и попросите их придумать его историю, ответив на следующие вопросы:
- What is his name?
- How old is he?
- Where does he live?
- Does he work or study?
- What kind of music does he like?
- Does he have any pets?
- How does he spend his weekends?
Затем запишите историю от имени персонажа.
Hello. I’m John. I’m 35-year-old. I live in New York. I’m a hard working entrepreneur. In my free time, I listen to a variety of music, but I particularly love classic rock and jazz.
As for pets, I have a loyal golden retriever named Max, who often accompanies me. On weekends, I like spending time outdoors with Max, taking long walks in Central Park or exploring new neighborhoods in the city.
Затем при помощи искусственного интеллекта озвучьте с учениками эту историю от имени Джона.
Задание 2. My friend
Разделите учеников на группы. Попросите группу придумать историю о своем персонаже (например друге или соседе) и записать ее при помощи искусственного интеллекта. Затем ученики должны придумать вопросы к своей истории. Каждая группа презентует свою историю остальным ученикам, которые в свою очередь должны ответить на вопросы.
Задание 3. Daily routine
Посмотрите с учениками видео и попросите их ответить на вопросы
- What time does Habla wake up?
- What does she do first in the morning?
- What does she do after?
- What does she usually have for breakfast?
- What does she do at 9 o’clock ?
- What time does she start working?
- Where does she usually go for lunch?
- What time does Habla go to university?
- What does she do after classes?
Попросите учеников рассказать о своем распорядке дня.
4. Make a line
Подготовьте историю и разделите ее на предложения, раздайте ученикам по предложению. Теперь их задача выстроиться в ряд, чтобы получился верный порядок предложений.
My name is Anna. I am a student. I go to school every day. I have a cat. Her name is Bella. She loves playing with a ball. She always plays in the living room. My best friend is Tom. He lives near my house. We often walk to school together. He likes reading books. He reads a new book every week. I like drawing pictures. I draw after school. My brother is younger. His name is Mike. He watches cartoons. He watches them every evening. My mother is a nurse. She works at the hospital. She helps many people. My father is a chef. He makes tasty food. He cooks dinner for us every night. We have dinner together. We talk about our day. I like my family very much. Do you like your family?
5. Listen and draw
Задание:
Попросите учеников нарисовать, то о чем вы будете рассказывать. Например о вашем соседе. Обратите внимание. что сначала нужно дослушать описание до конца, а уже затем начать рисовать.
My neighbor is a friendly man. He is not very tall. He always wears a hat. He has a small dog. The dog’s name is Lucky. Lucky always follows him. My neighbor likes gardening. He works in his garden every day. He grows beautiful flowers. He also has many vegetables. He often gives us some vegetables. He has a big smile. He always says hello. He likes talking to people. In the evening, he sits on his porch. He reads books there. Sometimes, he plays the guitar. His music is very nice. We like our neighbor. Do you have a nice neighbor too?
Повторите описание еще раз, медленно. Объясните ученикам, что если они что-то пропустили они могут задать уточняющий вопрос.
Затем сравните картинки с текстом.
Эти задания не только укрепят навыки аудирования учащихся, но и способствуют развитию их творческих и аналитических способностей, делая процесс изучения английского языка интересным и захватывающим. А если вам нужны еще упражнения, посмотрите эти подборки: