Интересная книга мотивирует детей изучать язык, на котором она написана. В этой статье делюсь изданиями на английском языке и увлекательными упражнениями для учеников начальной школы.

Содержание:

  1. “Primary Classic Readers”
  2. “Vooks” Story books

Бесплатный мини-курс «Инструменты эффективного урока»

Вы получите 4 письма с видеоуроками и дополнительными полезными материалами.

Получить материалы
course 2 Skyteach

1. Серия “Primary Classic Readers”(published by “New Editions. English Language Teaching”)

Это известные сказки, адаптированные для ребят начальной школы. Книги распределены по уровням.

Level 1

  • The Three Little Pigs;
  • Little Red Riding Hood;
  • Goldilocks and the Three Bears;
  • The Ugly Duckling, Jack and the Beanstalk.

Это простые сказки для уровня Starters, то есть ребят, которые только начали изучать английский язык.

Например, “Goldilocks and the Three Bears”:

Level 2

  • Hansel and Gretel;
  • Sindbad and the Sailor;
  • Snow White and the Seven Dwarfs;
  • Sleeping Beauty;
  • Puss in Boots.

Как и в книгах первого уровня, во всех сказках для повествования используются формы настоящего простого времени (Present Simple), а не прошедшего времени, однако лексика и речевые структуры более сложные. Эти произведения подходят для ребят уровня Movers.

Здесь можно послушать сказку “Snow White and the Seven Dwarfs”, а по этой ссылке читать.

Вам могут пригодиться и другие наши материалы для уроков с учениками начальной школы:

Level 3

  • Aladdin and the Lamp, Pinocchio;
  • Alice in Wonderland;
  • Ali Baba and the Forty Thieves;
  • The Three Spinners.

Книги третьего уровня содержат формы глаголов простого прошедшего времени (Past Simple), то есть также подходят для учеников, знающих английский язык на уровне Movers.

Например, “Pinocchio” удобно читать здесь.

Каждую книгу дополняет аудиоматериал, поэтому сказки можно и слушать, и читать. На последних страницах ученики найдут словарик в картинках и упражнения. Я использовала книги в качестве домашнего задания на каникулы: ребята с удовольствием соглашались слушать, смотреть, читать сказку и выполнять к ней задания.

Например, сказка «Али Баба и сорок разбойников» в интерпретации “ELT Primary Classic Readers” отличается от классической версии, поэтому я давала ребятам читать сказку с такими заданиями:

“Read the book and write how this story is different from a usual fairy tale about Ali Baba. Do the tasks for pages“.

Pages 2-3.

Task 1: Answer the questions and write the answers in the boxes.

1. Where did Ali Baba live?
2. What was his wife’s name?
3. What did he sell?
Key: 1. In Arabia; 2. Zoraida; 3. water.

Task 2. Vocabulary. Match the words to their meanings.

1. It is a place. There is a lot of sand and no water in it.a. poor 
2. A person who has very little money.b. desert
3. A container for water, oil or milk.c. oasis
4. A person who travels a lot.d. jar
5. A place in a desert with trees and a lake of water.e. traveller
Key: 1 — b; 2 — a; 3 — d; 4 — e; 5 — c.

Pages 4-6

Task 1: Answer the questions and write the answers in the boxes.

1. What did the forty men have?
2. How did they travel?
3. Did the men see Ali Baba?
Key: 1. Swords and spears; 2. Quickly / on horses; 3. no.

Task 2. Think and write what the bad men have:

А bad men had

  1. a horse
  2. ____
  3. ____
  4. ____
  5. ____
Key: a spear, a sword, boots, trousers, bags, etc.

Pages 7-10

Task 1: Answer the questions and write the answers in the boxes.

1. Where did Ali Baba hide?
2. What words did the leader shout?
3. What was behind the big stone?
4. What did Ali Baba see in the cave?
5. Where did Ali Baba put gold coins?
Key: 1. Behind the palm tree; 2. Open, Sesame; 3. A cave; 4. Chests with gold coins; 5. Into three jars.

Pages 11-13

Task 1: Answer the questions and write the answers in the boxes.

1. What was Ali Baba’s brother’s name?
2. Why did the brother want more gold?
3. How many mules did he take o the cave?
Key: 1. Yusef; 2. He was greedy; 3. Six.

Pages 14-17

Task 1: Answer the questions and write the answers in the boxes.

1. What did Ali Baba take home?
2. What did he buy?
3. What did Ali Baba give poor people?
Key: 1. treasure; 2. A big house; 3. Food, water, gold coins.

Pages 18-28

Task 1: Answer the questions and write the answers in the boxes.

1. What did Zoraida want to find in the jars?
2. What did she find?
3. Who did she ask for help?
4. Where did the thieves go?
5. What new treasure did Ali Baba find in the cave?
Key: 1. oil; 2. thieves; 3. The town guards; 4. To the court; 5. Water / river.

Можно предложить детям дополнительное задание прочитать эту сказку в другой интерпретации и найти отличия между двумя версиями:

“Read this version of the story “Ali Baba and the Forty Thieves” and answer the questions:

1. What was Ali Baba’s job?
2. Where did Ali Baba live?
3. What were the names of Ali’s wife and brother?
4. What happened to Ali Baba’s brother?
5. Who saved Ali Baba from the forty thieves?
6. Where did the thieves go?
Key: 1. Woodcutter; 2. In Persia; 3. Nasreen and Cassim; 4. He was hurt, a doctor helped him; 5. Nasreen and Zhila, Cassim’s wife; 6. Into the desert.

Подготовили рабочие листы на разные темы для ваших маленьких студентов:

2. “Vooks” Story books

Этот ютуб-канал и оригинальный ресурс предлагают огромное количество новых и интересных литературных произведений. Для маленьких учеников созданы анимированные книги, которые можно посмотреть, послушать и почитать. Яркая форма очень понравится детям. Несмотря на то, что истории выглядят как мультфильмы, это все же книги.

Например, “Earth yay!” Небольшой рассказ о семье планет солнечной системы подойдет для знакомства ученика с превосходной степенью сравнения прилагательных, а также поможет ребенку больше узнать о планетах.

Task 1. Watch and read and fill in the gaps:

  1. Mercury is the ________ planet in the solar system.
  2. Venus is the ________ planet in the solar system.
  3. Mars is the ________ planet in the solar system.
  4. Jupiter is the ________ planet in the solar system.
  5. Saturn is the ________ planet in the solar system.
  6. Uranus is the ________ planet in the solar system.
  7. Beyond Neptune there is the ________ view in the solar system.
  8. Earth thinks it is the ________ planet in the solar system.
Key: 1. Speediest / fastest; 2. Hottest; 3. Reddest and raddest (dangerous because has the highest level of radiation); 4. Biggest; 5. Most amazing; 6. Coolest (coldest); 7. Best, 8. Most boring.

Task 2: Answer the questions.

  1. What hobby does every planet have?
  2. What is special about Earth?
  3. What day do the planets congratulate Earth with?
  4. What facts do you find interesting?
Key: 1. Mercury — races, Venus — playing, Mars — surfing, Jupiter — dancing, Saturn — hula hooping, Uranus — playing snowballs, Neptune — watching beautiful comets; 2. Fresh air, water, life; 3. The Earth Day.

Это задание можно представить в виде кроссворда:

Task 3. Read again and say the planet.

  1. It makes four laps for one of Earth. _____
  2. It is big but not very heavy. It consists of gases. _____
  3. It was observed by Galileo in 1610. _______
  4. The Kuiper belt is a source of comets is beyond it. _______
Key: 1. Mercury; 2. Jupiter; 3. Saturn; 4. Neptune.

Забавная история о дружбе Лошади и Единорога подойдет для учеников уровня Flyer, потому что содержит более сложную лексику, а также грамматические структуры высокого уровня (такие как “I wish I were you”).

Task 1. Watch and read the story from 0:00 to 03:00 min and choose “True” or “False”.

  1. Unicorn has a lot of friends.
  2. Horse is Unicorn’s friend too.
  3. Unicorn likes pink cupcakes but never shared them with other animals.
  4. Horse eats only hey.
  5. A squirrel likes to play ring toss with Horse.
Key: 1. True; 2. False; 3. False; 4. True; 5. False.

Task 2. Watch and read the story till the end and sort the phrases into the columns. Some phrases can be written in both columns.

Phrases:

A silver horn, eats hey, prances, runs fast and long, eats cupcakes, makes a rainbow, sometimes grumpy, white teeth, strong teeth, a rainbow mane, was sad and unhappy, wished to be someone else.

UnicornHorse
Key: Unicorn: a silver horn, prances, eats cupcakes, eats hey, makes a rainbow, white teeth, a rainbow mane; Horse: eats hey, eats cupcakes, runs fast and long, makes a rainbow, sometimes grumpy, strong teeth, was sad and unhappy, wished to be someone else.

Task 3: Answer the questions.

  1. Why was the horse grumpy and unfriendly in the beginning?
  2. What made him change?
  3. What makes the horse feel happy now?
  4. Which character do you like and why?

Еще больше материалов для увлекательных занятий с детьми:

Интересные художественные произведения с полезными заданиями сделают изучение английского языка увлекательным и продуктивным. Такие задания можно изначально делать с учеником вместе, а потом давать для самостоятельной работы, например, на каникулах. Но в этом случае обязательно нужно проверить ответы ребенка и дать ему обратную связь.

Интересных вам уроков!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

×