Cегодня мы поговорим о Quantifiers и как помочь студенту при индивидуальном обучении закрепить их в говорении. В большинстве случаев эта тема несложная для учащихся, однако всегда хочется порадовать их чем-то интересным.
Geography game
Уровни: Pre-Intermediate — Intermediate
Цель: закрепить a lot of, many, much, few, little, none в диалоге.
Задание для студента:
Think of the country or a city but don’t tell each other what it is. Ask the quantity questions about these things to guess the country(the city):
A: Are there any skyscrapers?
B: No,there aren’t many./ None/ Yes, there are a lot.
A: Is there much rain?
B: No, there isn’t much./ Yes, there’s a lot.
mountains wildlife pyramids skyscrapers snow crime
tourism bicycles fresh water people pollution beaches
Преподаватель и студент могут по очереди загадывать страны или города, например, Амстердам, Токио, Париж, Нью Йорк, Египет, Бразилия.
Going on holiday
Уровни: Elementary – Pre-Intermediate
Цель: отработать quantifiers в контексте путешествия.
Преподаватель демонстрирует коллаж с различными предметами, которые пригодятся на отдыхе или дает их списком:
suncream tissues tablets a jacket insect repellent
a credit card cosmetics a magazine a book batteries
towels snacks a T-shirt a dress money
perfume jewellery
Задание для студента:
Where are you going on holiday this year? Imagine that you have to pack your suitcase now. Tell me what would you take with you and the quantity of these things.
For example,
I need/want/plan to take a few snacks because I might be hungry on the train.
Your experience
Уровни: Pre-Intermediate — Intermediate
Цель: закрепить квантификаторы в свободном говорении.
Задание для студента:
Read the situations:
a time when you tipped too much or too little
a time when you didn’t buy something because you have a little cash and you
couldn’t use your credit card
a time when you spent all your money on clothes
a time when your friend got into a lot of debt
a time when all of your money was stolen from your bag
a time when you wanted to give money to some street performers but you had only a few coins and no small change.
Choose 1 and talk about it for 2-3 mins.
Как вариант, можно попросить студента рассказать как изменилась его жизнь за последние 5 лет, используя Quantifiers:
a lot of lots of a few a little too many less
none of some enough too much fewer
Pictures
Уровни: Pre-Intermediate — Intermediate
Цель: закрепить на практике отличие all/both none/ neither. Какие квантификаторы мы используем, когда мы говорим о двух людях и более двух.
Преподаватель находит фото где изображены два человека и три. Затем просит студента найти сходства, используя all/ both none/neither. Например:
All of the girls (are wearing skirts)
None of the girls (have long hair)
Both boys (are wearing T-shirts, like playing soccer etc)
Neither of these boys (look frightened)
Film report
Уровни: Pre-Intermediate — Upper-Intermediate
Цель: закрепить выражения all/a few/some/none of them c помощью видеоролика.
При групповом обучении обычно студенты взаимодействуют друг с другом, а потом отчитываются преподавателю:
All of us like jazz.
A few of us are scared of spiders.
Однако при индивидуальном обучении для такого отчета можно использовать картинки или короткое видео. Главное, чтобы в нем было большое количество людей, совершающих разнообразные действия. Отбирать видео нужно с учетом интересов студента.
Задание для студента:
Watch this trailer and pay attention to the following actions which people do:
to get infected
to play the grand piano
to let people out of the locked room
to travel in a spaceship
to discover a new planet
to attack people
Now report the actions of these people using the phrases:
All of them/ A lot of them/ A few of them/ Some of them / None of them.
For example, Some of people got infected. None of them were playing the grand piano etc.