25.04.2023
1715
0

План урока английского языка по фильму «Марио»: обсуждаем киноновинку

Экранизация игр охватила индустрия кино, и это можно использовать как материал для занятий. Мы подготовили план урока по анимационному фильму “The Super Mario Bros. Movie”. Он подойдет для занятия с подростками с уровнем Intermediate, но также может понравиться взрослым ученикам. Ваши студенты познакомятся с новыми фразами, посмотрят трейлеры к фильму и обсудят их.

План урока:

  1. Warm-up
  2. Lead-in
  3. Characters
  4. Trailer 1
  5. Vocabulary
  6. Trailer 2
  7. Who says it
  8. Burning Questions
  9. Discussion

Преподавайте английский в Skyeng Premium!

Приглашаем учителей на самое высокооплачиваемое направление. Доход до 100 000 ₽ в месяц и больше, гибкое расписание, мотивированные ученики.

Заполнить анкету
banner prem 3 Skyteach

Task 1. Warm-up

Начните урок с обсуждения фотографий․

Look at the pictures. What activities can you see?

План урока по фильму «Марио»: обсуждаем киноновинку
Image by Freepik
План урока по фильму «Марио»: обсуждаем киноновинку
Image by DCStudio on Freepik
Key: watching a movie/cartoon; playing computer games.
  1. What do you like doing more? 
  2. Do you know any computer games based on movies? What about movies based on computer games?

Если ученики затрудняются ответить, откройте список игр основанные на фильмах и список фильмов основанные на играх. 

  1. Which of these games have you played? 
  2. Which of these movies have you seen? 

Еще планы уроков по фильмам:

Task 2. Lead-in

Чтобы вовлечь студентов в тему урока, включите звуковые эффекты игры «Марио». Спросите:

  1. What sounds are they?
  2. What game are these sounds from? 

Дождитесь ответа. Если ученики не могут ответить, задайте им вопросы:

  1. Have you ever played this game? Did you like it? Why (not)? 
  2. Do you know that there is an animated movie “The Super Mario Bros. Movie” released this month?
     If so, have you already watched it?
     If not, would you like to? 

Вам могут пригодиться и другие наши планы уроков:

Task 3. Characters

На этом этапе учащиеся вспоминают цель игры и персонажей, описывают и обсуждают их. Спросите у студентов:

  1. Do you remember the characters from “Mario”? Откройте раздел с персонажами на сайте и попросите ученикам проверить свои ответы.
  2. Can you describe each character in three words?
  3. What is the main objective of the game?
Possible answers: 1. Mario, his brother Luigi, Princess Peach, antagonist Bowser, etc. 3. to rescue Princess Peach.

Task 4. Trailer 1

Для прокачки аудирования и говорения включите первый трейлер и обсудите его с помощью следующих вопросов.

  1. What scene does the trailer start with?
  2. How is Mario dressed? What about his brother and Princess Peach? 
  3. What does Bowser want from Luigi? 
  4. What happens when Princess Peach finds out about Bowser’s plans? 
  5. Does Mario help the Princess? Watch the video and check what Mario needs to do to go with Princess. 
Keys:

1. It starts with Mario fighting the monkey.
2. Mario wears a red overall, a red hat, a red shirt and boots. His brother wears an identical outfit but green. Princess Peach wears a pink dress, pink flats/shoes, white gloves/gauntlets.
3. He wants to know where Mario is.
4. She decides to get prepared and stop the monster.
5. Yes, he does. Mario needs to finish the task. 

Task 5. Vocabulary

Для расширения словарного запаса повторно включите трейлер. Покажите ученикам слова и дайте им несколько минут на прочтение. Узнайте, какие слова им знакомы, включите трейлер и после просмотра попросите найти значения.

1. to be about to 2. to rule 3. mustache 
4. adorable 5. Get off! 6. to count on 7. pressure 

a) (in imperative) used for telling someone to stop touching someone or something 
b) to be very close to doing something
c) efforts to make someone do something
d) loveable especially in a childlike or naive way
e) to be in control of something, usually a country
f) to depend on someone or something to do what you want or expect them to do for you
g) unshaved hair on the upper lip

Keys: 1. — b); 2. — e); 3. — g); 4. — d); 5. — a); 6. — f); 7. — c)

Task 6. Trailer 2

Чтобы студенты собрали весь пазл сюжета и смогли более детально ответить на вопросы, включите второй трейлер.

  1. What scene does the trailer start with?
  2. What does Bowser want to do? 
  3. What are Mario and the Princess Peach going to do?  
Keys:

1. It starts with Mario’s brother falling in the cage.
2. He wants to destroy the Mushroom Kingdom.
3. They are going to save the Kingdom and Mario’s brother. 

Task 7. Who says it

Для ознакомления новых фраз повторно включите второй трейлер. Покажите ученикам фразы и попросите вспомнить, кто это сказал. 

  1. There’s gotta be a way outta here.
  2. Whatever those things are!
  3. Let’s end this!
  4. Fresh meat for the grinder.  
  5. Pay him no heed.
  6. We are going to save him. 
  7. I will do anything for my brother.
  8. You’ve got to be kidding me. 
  9. Here we go!
  10. There is no escape. The only hope is the sweet relief of death. 
  11. We will destroy the Mushroom Kingdom. 

a) Mario   b) Princess Peach  c) Bowser  d) Star   e) Luigi  f) Penguin King

Keys:

a) Mario — 7
b) Princess Peach — 6, 9
c) Bowser — 2, 3, 11
d) Star — 4, 10
e) Luigi — 1
f) Penguin King — 8

Спросите, какие слова и фразы непонятны, и предоставьте ученикам синонимы и объяснения на английском. Можете снова вернуться к видео, чтобы наглядно показать значения слов в контексте. 

Task 8. Burning Questions

Чтобы тренировать беглость речи, подготовьте несколько вопросов из видео The Super Mario Bros. Movie Cast Answers Burning Questions и задайте их ученикам. После каждого вопроса предложите им посмотреть ответы людей, которые озвучивали персонажей. Например: 

  1. If you could hang out with these characters in real life for a day, what would you do? 
  2. What character are you the most similar to? In what ways do you relate to this character? 
  3. Which kingdom would you love to live in?

Task 9. Discussion

В конце урока обсудите ожидания учеников в мире кино. 

  1. What game adaptation would you like to see? 
  2. What do you think will be the next video game movie? 
  3. What movies release this week/month/year?

Советует заглянуть и в эти статьи:

Интересных и продуктивных уроков!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

×